od Návštěvník » pon srp 04, 2014 3:55 am
Jednoznačně problém nízkého napětí na ovládání havarijního ventilu. Nejčastěji zvětšený přechodový odpor v místě napojení drátů od termočlánku - stačí plochým klíčem (10 mm) vyšroubovat přívod odspoda na ventilu, vyndat, očistit středový i obvodový kontakt (nepoškodit izolační kroužek mezi kontakty), zašroubovat zpátky a s citem! dotáhnout. Ještě může být přechodový odpor na havarijním termostatu (vpředu nahoře) - přes něj jde jeden vývod termočlánku. Vlastní termočlánek bývá málokdy vadný - ale pro servisáky je pohodlnější dát nový termočlánek a nic nečistit a neměřit - někteří jsou jen tupí vyměňovači dílů, hlavně aby něco naúčtovali... Termočlánek stačí změřit obyčejným multimetrem na rozsahu 200 mV. Když hoří plamínek, dává termočlánek něco mezi 8 až 15 milivolty. Po zahřátí běžícího kotle většinou naroste přechodový odpor na přívodu havarijního ventilu a ten pak odpadne a uzavře přívod - proto zhasne i plamínek.
Naposledy oživil Anonymous v pon srp 04, 2014 3:55 am